خط قرمز شهر

مراقب انتشار شایعات شهرمان باشیم

خط قرمز شهر

مراقب انتشار شایعات شهرمان باشیم

خط قرمز شهر

هر مقدار که اهمیت یک پدیده بیشتر باشد، احتمال ایجاد شایعه درباره آن قوت می یابد و ازسوی دیگر هر مقدار که آن پدیده دارای ابهام بیشتر باشد و اطلاعات کمی از آن در دسترس همگان باشد، شایعه با سرعت و قدرت بیشتری منتشر می شود.
پس بهتر بدانیم تا بهتر تصمیم بگیریم

بایگانی

شهرداری تهران یکی از بزرگترین مجموعه های مدیریتی در بین کلانشهرهای کشور است و وظیفه ساماندهی خدمات متعدد شهری از حمل و نقل و ترافیک گرفته تا حفظ فضای سبز، پاکیزگی و آراستگی شهر، عملیات های توسعه و عمرانی، نظارت بر ساخت و سازهای شهری و بسیاری از امور مهم دیگر را بر عهده دارد.

در واقع شهرداری به خصوص در کلانشهری چون پایتخت ایران به لحاظ گستردگی وظایف و حجم عظیم گردش کار خود به تنهایی به مثابه دولتی تمام عیار است و عملکرد آن می تواند منجر به افزایش رضایتمندی شهروندان و نقطه قوت و یا بالعکس نارضایتی و ضعف حاکمیت قلمداد شود.

 در این میان با توجه به اهمیت خدمات رسانی در شهر «اخبار» و«حواشی» بسیاری حول محور شهرداری و مدیریت شهری مطرح  بوده و از اهمیت بسزایی نیز برخوردار است. به خصوص که با گستردگی شبکه های اجتماعی از یک سو و هجوم شایعاتی که در لباس خبر در معرض دید و قضاوت قرار می گیرند، کم نیستند افراد و جریان هایی که می کوشند به افکار عمومی سمت و سو داده و چه بسا از فضاهای غبار آلود و پر ابهام ماهی خود را بگیرند.

در چنین شرایطی است که «خط قرمز شهر» پا به عرصه گذاشته است تا اطلاعات خود را بسط داده و در هجوم انتشار اخبار و شایعات سره را از ناسره بازشناسد و واقعیت های مدیریت شهری را به تصویر بکشد.

اینکه در پس پرده رویدادهای شهری و تائید و تکذیب ها چه می گذرد و برای درک حقیقت چه چاره ای می توان کرد پرسشی جدی است، در عین حال دور از ذهن نیست که بتوان در پراکندگی اطلاعات با بهره گیری از سواد رسانه ای، تحلیل و کنار هم قراردادن پازل رویدادها به تصویر واضح تری از حقیقت رسید.

پس در این مسیر همراه ما باشید و با نظرات ارزشمندتان یاریمان کنید.